when i fall in love

Friday, March 18, 2005
Ya Allah, jika aku jatuh cinta..
cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu..
agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu..

Ya Muhaimin,
jika aku jatuh hati izinkan aku menyentuh hati seseorang..
yang hatinya tertaut padamu..
agar tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati janganlah hatiku padanya..
agar tidak berpaling drpd hatimu..

Ya Rabbul Izzati,
jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang..
yang merindui syahid di jalan mu..

Ya Allah,
jika aku memiliki cinta kekasihmu..
janganlah kenikmatan itumelebihi kenikmatan indahnya..
bermunajat di sepertiga malamterakhirmu..

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasihmu..
janganlah biarkan aku jatuh tertartib dan..
terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadamu..

Ya Allah,
jika kau halalkan aku merindui kekasihmu..
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pd cinta hakiki..
dan rindu abadi hanya padamu..
AMIN...
 
posted by ayu at 3/18/2005, |

0 Comments: