Good Afternoon Teacher Ayu...

Tuesday, July 15, 2008
Saya menghilang lagi...No komen....
Saya sekarang praktikum di Kamunting... Sejuk hati ini bila dengar anak-anak murid sebut, " Good Afternoon Teacher Ayu, Thank you Teacher Ayu",....Hilang penat dan mengantuk menyiapkan lesson plan dan teaching aid bila pupils angguk makna faham....
Alhamdulillah!...Saya mengajar English tahun 1 dan PJ tahun 2... Saat diberitahu HM bahawa saya akan mengajar English Tahun 1, saya ketar lutut.... Kami semua, yakni KPLI diminta untuk menolak jika diberi mengajar Tahun 1 & 2, namun apalah daya saya menolak perancangan HM( she's very nice lady)....Saya setuju! Kemudian, saya berjumpa Guru Pembimbing saya, Madam Elsie Yeoh Beng Kim....My first impression to her was, she's strict, not supportive, biased etc... Maklum sajalah, non-malays... Sceptical nya saya! Namun, sebaliknya...Dia sangat-sangat baik, sangat-sangat supportive, sangat-sangat helpful dan sangat-sangat nice.... She's Super Teacher! Sentiasa bersemangat mengajar, very cheerful....Banyak mencurahkan ilmu pengajaran kepada saya, membantu saya memahami murid, tabiat murid, kebolehan dan kelemahan murid.... Guru-guru disini juga baik semuanya, banyak memberi semangat kepada saya untuk buat yang terbaik untuk praktikum.
Alhamdulillah, syukur sangat pada Allah kerana memudahkan perjalanan praktikum saya...


 
posted by ayu at 7/15/2008, |

0 Comments: