Rayuan atau royonan?

Monday, May 03, 2010
Mak pujuk saya " Jangan la macam tu...tak semua orang sama mcm dia. Jumpa dulu baru cakap suka ke tak..Boleh? Nak?"

ohhh Mak, anak mu masih trauma...*macam lah derita sgt*....

"Tengokla macam mana nanti, kalau Yong mimpi elok malam tu, boleh la kot"...

Ok, rasanya kamu dapat agak kemana arah percakapan saya kan?

Dulu masa saya sekolah, jarang sgt saya kalau telefon umah akan bercakap dgn Mak...selalunya dengan Ayah...Mak saya garang, jadi rasa ada gap dgn Mak. Tapi bila dah makin dewasa, hubungan kami secara naturally jadi rapat. Alhamdulillah. Boleh dah bercerita hal-hal orang perempuan dewasa...ohoho!

Skrg klu telefon umah, mesti cakap dgn Mak, sampai pernah Ayah saya terasa hati...mmmm...sorry Ayah, tak sengaja! boleh?

Saya tak bersedia bercerita dgn lebih lanjut hal yg kamu sangka saya akan cerita itu. Saya malas nak fikir terlalu sangat. Saya sangat suka baca artikel dlm blog saifulislam tentang jodoh, erti perkahwinan... Kamu sudah? google lah. Kamu akan nampak satu perspektif baru yang segar, tidak mendesak diri, indahnya jodoh yang diatur Allah....Cubalah atau sudah, mungkin?
 
posted by ayu at 5/03/2010, |

3 Comments:

  At 1:16 PM Blogger nicky said:
cuba lah. mne tahu kan? hehehe.

lonk kan blog tu blh? lalala
  At 7:54 PM Blogger ayu said:
nik, insyaAllah..."lonk kan blog tu blh?" apa tuh?
  At 9:33 AM Blogger nicky said:
sory la der.. salah taip. sepatutnya "link kan blog tu" means ak nak add blog tu. he3