CNY

Sunday, February 14, 2010
Lega rasanya dapat cuti panjang...

Memanglah tetap juga bekerja dari rumah, tapi sekurang2 saya tak perlu drive ke sekolah yg jauh itu... dan tak perlu buat RPH...lega!

Saya baru pulang dari jalan2 bersama housemates...dari LD kami ke Kinabatangan...dari sana bersama-sama Aishah, kami ke Sandakan.

Sesungguhnya, kami amat memerlukan udara baru, angin baru dan pemandangan baru... kami sungguh terperap di rumah selama ini...melalui rutin yang hampir sama setiap hari...itu belum dicampur kerenah anak2 murid yg pelbagai....ohhh, sgt penat semua itu....

Bukanlah mengujakan sgt Sandakan itu, cuma ke sana itu buat pelepas kebosanan kami...

Kami menonton wayang.F.Y.I ini adalah kali pertama saya tgk wayang sejak ke Sabah....ohh!

Cerita apa ya? Percy Jackson:The Lightning Thief...hahaha...ntah apa2 punya citer...tapi belasah je lah....hajat nak tgk Adnan Sempit sebab terpengaruh dgn promo di tv...Tapi malangnya, "nda ada Adnan Sempit"...kata kerani di kaunter...emmmm...

Kemudian, kami ke Giant...Ohhhh amat terasa seperti di Semenanjung..sungguh! dan saya mencari meja jepun yg telah saya cari sejak sekian lama....susah sungguh mencari barangan di Sabah ini....meja jepun ini memudahkan saya menyudahkan kerja, menaip, menanda kertas dan ber-blog dab berFB....

oh, ini meja jepun yg sgt cantik...meja jepun yg saya beli di Giant itu ala kadar je...ok lah tu, dari saya menulis di lantai, menaip di atas kotak printer...

Kemudian, kami menjamu selera di Pizza Hut... saya sungguh2 "merakam kan" rasa pizza itu. kerana tidak mahu teringat-ingat lagi bila sudah sampai ke LD...ohoho....

Sekarang, saya sudah di rumah...menaip entri blog saya di atas meja jepun.

Esok, saya akan memulakan kerja-kerja saya. Tanggungjawab sebagai Ketua Panatia B. Inggeris, guru kelas, guru b.inggeris dan setiausaha ko-kurikulum... mudah-mudahan Allah kuatkan semangat saya, mudahkan urusan saya...InsyaAllah. Amin

 
posted by ayu at 2/14/2010, |

0 Comments: