kisah ramadan kali ini.............

Saturday, October 15, 2005
...................................semalam, pulang dari blogging, aku dikejutkan dgn satu SMS dari seorang rakan nun jauh di utara malaysia...........................

*katanya"ayu, tadi zaki mesej kat azman, zairil dah kembali ke rahmatullah....meninggal hari ni sebab demam panas"*.......
......aku amat terkejut, rasanya baru lagi berjumpa dia cuti semester lepas.....waktu ayah arwah meninggal.....kini, dia pula yang pergi.......innalillahhiwainnalhirojiun....dari ALLAH kita datang, kepadanya juga kita pergi......tak lama lepas itu, mak pula telefon dari kampung, membawa berita yang sama.....cuma kata my sis, arwah menderita sakit barah otak....tiada siapa yg tahu,dia menyimpan sendiri derita itu.........mungkin kerana tak mahu mak bimbang,lagi pula ayah arwah baru pergi lewat 4 bulan lalu................aku memberitahu berita ini pada rakan lain, supaya kita beringat-ingat selalu....maut buka boleh lewat sesaat pun.....saham akhirat perlu ditambah,dosa bila lagi nak minta ampun????
......................mungkin hari ini, arwah dikebumikan di kampung.....aku mendoakan dari sini semoga, jika ada dosa arwah TUHAN akan mengampunkan dan ditambah dengan kesenangan arwah di alam baru itu.............
.............payah benar mata ku mahu lelap, aku terfikir apa perasaan mak arwah.....selepas suami, kini anak pula....di ramadhan pula, tak lama lagi mahu raya....tentu sunyi rumah arwah.....aku dan arwah bukan lah rapat sangat, walau kami ada pertalian darah....habis sekolah, masing2 bawa haluan sendiri....kalau jumpa, cuma hari raya bila dia datang kerumah aku..............hilang lagi seorang sahabat aku......3 sahabat telah pergi menemui ILLAHI......anehnya, 2 sahabat yg telah pergi itu, pernah hadir dalam mimpi malam ku.......tidak berkata2, cuma aku melihat wajah mereka sahaja....apa maksudnya???siapa arif hal ini, beritahu aku maknanya......AL-FATIHAH
 
posted by ayu at 10/15/2005, |

0 Comments: