"I want to be what I was when I wanted to be what I am now"- Graffiti

Monday, February 06, 2006
I was tagged by Uni to do this....lelaki idaman, something about that!!...well guys, this is my lelaki idaman....hopefully still available!!hehhe....

1. BERIMAN- beriman kpd ALLAH, supaya dpt membina baiti jannati...menyintai Rasulullah, supaya dapat buat bed time stories tentang baginda kpd anak2 kami...(poyo)

2.
PENYAYANG - sayangkan keluarga dia, keluarga aku dan aku

3. SIHAT- no smoking area Ayu, ye!

4. BEKERJA- tugas seorang lelaki adalah menjadi "lelaki".

5. PANDAI- at least he know maths. i am maths illiterate.nanti hidup kena tipu klu laki bini bodoh maths.

6. KELAKAR- sama mcm ciri lelaki idaman CT lah pulak...well, laughter is the medicine kan?

7. ORG KAMPUNG- bagi aku sgt penting ciri ni...manalah tau ayah aku mintak tolong kutip getah skrap, dia pulak buat muka.....(not necessarily org kg aku, kg lain pun boleh jer!)

8. RUPA - rupa paras yg aku berkenan. tak mo yg putih melepak, yg gemuk(walaupun aku tembam sket), yg botak(tak botak sgt mcm Mawi tu oklah), yg ada bulu dada(eee!), yg byk jerawat,yg busuk, yg gatal nak mampos!

....mak oooi cerewetnya makcik ni.....so what?nak hidup dgn seorang lelaki seumur hidup kan? kena materialistik sket.....macam yg Uni kata, itu pasal la aku ni "sendiri " lagi....lebih baik sendiri dari sakit hati ,kan!....

mak aku penah kata" biar sakit dimata, jgn sakit di hati".....

semua pompuan nak suami soleh, kan! kata Saidatina Fatimah "wanita solehah adalah wanita yg tidak suka memandang dan dipandang"....

"manusia Hawa dijadikan drpd rusuk manusia Adam, bukan dari kepalanya utk dijadikan atasnya, bukan dari kakinya utk dijadikan alasnya, melainkan dari sisinya utk dijadikan teman hidupnya, dekat pada tanagnnya utk dilindungi, dekat dgn hatinya utk disayangi"
-maksud Hadis-
 
posted by ayu at 2/06/2006, |

0 Comments: