kalau bulan bisa ngomong....

Monday, November 21, 2005
....kalau bulan bisa ngomong;...
......tentu aku sudah mengirimkan surat kepadanya. menceritakan betapa hati ku luluh saat ini. aku gagal meletakkan usaha terbaik ku pada peperiksaan kali ini. terasa sebak sekali perasaan ku bila mengingatkan amanah ayah di bahu ku. terasa sayu mengingatkan harapan mak yang terngiang di telinga ku. aku panjatkan doa kepada MU ya Rabbi. ampunilah segala dosa hamba MU ini. sesungguhnya aku insan yang daif.
.......kalau bulan bisa ngomong;......
...tentu aku khabarkan kepadanya betapa rindu hati ku pada kampung. betapa rindu hati ku pada rumah di kampung. betapa aku rindu mencapai tangan ayah dan mak untuk ku kucup. betapa aku rindu pada pipi wangi Haikal Firdaus. betapa aku rindu merasa pedasnya sambal belacan. aku mahu pulang ke kampung.
......kalau bulan bisa ngomong;.......
....tentu aku tersenyum manis kepadanya. kerana sesuatu yang aku sangka sudah hilang itu rupanya masih ada. aku tak dapat hidup tanpa teman dan rakan. kata LUQMAN HAKIM seorang musuh sudah terlalu banyak, 1000 teman masih sedikit. terima kasih buat teman itu yang baik hati. sungguh aku menghargai persahabatan dari dia. aku hampir merosakkan persahabatan itu. hampir sudah persahabatan yang manis itu hilang. sungguh aku kasih kepada semua sahabat ku.

 
posted by ayu at 11/21/2005, |

0 Comments: