Suka Hati la...

Tuesday, December 04, 2007
Hari ini saya memaksa diri saya ber'blogging', simply becoz my Bos cuti hari ini...Jadi ini lah peluang saya nak menulis disini...Hari lain mungkin susah sikit( paham kan Bos saya tu)...Semalam saya nonton satu cerita di tv3, "Mountain Patrol", cerita sekumpulan org Tibet yg mengawal kawasan pergunungan dari pemburu Antelop haram....kehidupan yg simple, basic dan tenang...Yet, they're happy with their lifestyle...Tak perlu benda2 kebendaan, duniawi...cukup apa yg ada....
Saya kagum dengan semangat mereka yg sedaya upaya mengawal kawasan mereka...walaupun gaji yg diterima ciput, meraka tak makan rasuah.Ada orang yang bergaji mewah, masih tak segan-segan terima rasuah... patutla ramai perut orang Malaysia buncit, buncit makan rasuah agaknya? entah...
My Bos yang bercuti meninggalkan kami VCD Perhimpunan Bersih..."Tengok dalam bilik saya" kata dia...meloncat la kami, diberi peluang mengulat...Tambah lagi dengan flat skrin 19" tu...Memang masyuk ler kami...huhu...Kami mencari-cari, kalau2 ada kelibat My Bos dlm VCD tu..." Saya ada dekat dgn Ustaz Hadi", katanya lagi....Bos ku, VCD tu dibuat bukan khas untuk anda, tapi untuk rakyat Malaysia...Semangat Perhimpunan Bersih masih kuat pada Bos ku, dia memberikan kami car sticker "Saya nak tengok semua tampal di kereta", katanya... Baik Bos...
 
posted by ayu at 12/04/2007, |

0 Comments: