Berat mata memandang...

Thursday, May 27, 2010
Esok, insyaAllah saya terbang pulang ke Semenanjung...Tapi, hati saya macam digigit sedih...detik dan hari yg saya tunggu dan bilang sudah hampir tiba...Jadi kenapa ini? sedih dan berat hati meninggalkan seorang sahabat dan teman yang sedang diuji hebat oleh Allah...Ya Allah, Tuhan sekalian alam Engkau lah yang Maha Mengetahui seluruh isi alam...Maka, Engkau permudahkanlah urusan sahabat ku itu... Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...Terlalu peribadi untuk saya ceritakan disini...Sungguhpun begitu, kamu yang membaca ini, ayuh angkat tangan bersama saya dan memohon doa agar Allah memberi 1000 kekuatan, ketabahan buat sahabat saya itu....

Dia seorang sahabat dan teman yang baru saya kenali di sini, di Negeri Bawah Bayu ini....Saya terasa sungguh dekat dgn masalah beliau... Dari awal bibit2 meletus "kegilaan" ini saya sudah terjebak... Sehingga kini, saat beliau masih diuji, diasak keteguhan hati wanita dan isteri, saya masih tidak mampu membantu, cuma menemani dia...Menjadi tempat curhat hati....

Sahabat, maafkan saya kerana tidak mampu berbuat banyak untuk kamu..

Menonton Semanis Kurma adalah sungguh tenang dengan figura Ustazah Ct Nurbahyah dan Ustaz Wan Akasyah yg sungguh sweet, loving dan berilmu. Saya mahu seperti mereka... Menjadi muslim yang taat dan patuh pada Allah, lalu Allah kurniakan jodoh yang baik, soleh dan mengajak ke arah kebaikan...

Baik, saya kongsikan disini 6 Ayat Syifa @Penyembuh;

1. SURAH AL-ISRAK; ayat 82
2. SURAH AT-TAUBAH; ayat 14
3. SURAH YUNUS; ayat 57
4.SURAH FUSSILAT; ayat 44
5. SURAH SYU'ARA; ayat 80
6. SURAH AN-NAHL;ayat 69

Semoga menjadi amalan kita semua...Ayat ini bagus utk pelindung diri, pengubat hati yang selalu terasa kosong, sepi....(mcm saya)....Ingatan untuk diri saya ini, Allah tidak pernah meminggirkan sesiapapun, hatta sekecil-kecil makhluk kuman pun... Maka, bersangka baik lah dengan Allah, kerana bahagian untuk kita sudah tersedia...Cuma kita sahaja yang tidak tahu, nampak atau rasa kasih sayang ALLAH itu....MasyaALLAH...
 
posted by ayu at 5/27/2010, |

2 Comments:

  At 4:11 AM Blogger Puan AA said:
betul.. betul.. betul..
kite kene ingat, Allah sebaik2 perancang..
kite kene redho dlm b'usaha..

muge yg baik2 aje utk sahabatmu itu..
  At 9:04 AM Blogger ayu said:
emmm, sedih ni nak tinggalkan dia yg bergelumang masalah....tapi,insyaAllah dia selamat dan ok....mudah mudahan azree, amin amin