This is simple life.

Saturday, May 08, 2010
Selawat dan salam ke atas junjungan besar Muhammad SAW..Ya Tuhan, PMS ini sungguh amazing...sangat! sometimes it can make us so rajin,sometimes so malas mcm ayam daging.erk!...but, apa yg saya suka tentang PMS adalah it makes my skin so radiant, moist and I look more beautiful...oh maaf kalau kamu meluat membaca ini!

Tugasan dan tanggungjawab saya punyalah melambak, saya lak buat tak tahu. Malas nak pikir...saya ada oral test yg perlu disiapkan sebelum lawatan pentaksir daerah.Oh! Minit mesyuarat.Oh! setting exam papers.Oh! uruskan budak thn 1, 6 dan praseklah utk suntikan.Oh! kelas tambahan, sbt.oh!......semuanya buat saya sgt full. full di kepala dan dada.

Kepulangan roomate cum housemate saya, k.Nor ke Kelate menambahkan lagi bebanan di hati saya yg lone ranger ini. Kak Nor dijangka akan melahirkan anak pertamanya pada awal Jun nnt. Masuk ke bilik tanpa k.Nor didalamnya adalah sangat menggigit hati saya.*jiwang mati*....sudah terbiasa dgn figura k.Nor dan muka selamba beliau main game solitare, suara k.Nor yg mendayu mengaji quran, bau minyak angin beliau yg disapu diseluruh badan sebelum tidur dan gelak2 halus k.Nor sewaktu bercerita dgn suaminya...sekurang2nya saya perlu biasakan diri saya sehingga beliau balik selepas raya nnt...

Saya juga terasa kehilangan Ina dan Lia dulu...tapi cepat terisi ketiadaan mereka itu dgn Nadia dan Dalila...

Saya cuma seorang guru di hujung Borneo yang kadang kala tidak menentu emosi dan kerajinan..kehidupan saya cuma ini. Cuma mengajar dan mendidik. Selebihnya, saya cuma manusia biasa. Kadangkala menangis bila menonton citer hindustan, kadangkala terlewat bangun, kadangkala bosan dengan semua baju2 di almari....Hidup saya sungguh mudah. Alhamdulillah, syukur ya Allah..syukur kerana hidup saya begini. Lebih baik dari sebelum dan kalau saya mahu lebih, saya perlu berusaha.



ini adalah di Pulau Sipadan, among world's most amazing island. Sedih, saya bukan diver, maka tidak dibenarkan ke sana. :((



and this is Mabul Island. Yeay, kita boleh ke sana yer Cik Nik dan Cik Ayuni... kos nya cuma RM150++....So, fix ur date ladies...klu boleh after UPSR(21-23 Sept)

Ok,dah!

 
posted by ayu at 5/08/2010, |

5 Comments:

  At 6:53 PM Blogger Puan AA said:
"apa yg saya suka tentang PMS adalah it makes my skin so radiant, moist and I look more beautiful"

patutla ai x jelita2..
dah berbulan2 tak merasa PMS..
sungguh jelas dgn kamu!!
  At 6:59 PM Blogger ayu said:
Ama, hihi....xpe xpe...nnt dah meletup, akan jelita semula...hehe
  At 10:35 PM Blogger zura lias said:
sipadan tu..aku xtau le tahap camne cantiknye...tengok manukan pun dah rase tergoda...thanx ayu sudi jadi pengapit akuu..hihihihii...
  At 12:49 AM Blogger kaklong said:
cantiknyaaa..harap2 panjang umur boleh jejak sana satu hari nanti :)
  At 7:58 AM Blogger ayu said:
ZURA;
sipadan sgt cantik, pantai yg putih,air laut yg jernih and a heaven for divers sbb corals dia sgt cantik, rare....klu kat manukan corals byk dah mati

WILDA;
mai la dtg cni....aku senirik pon blum penah smpi sana...insyaAllah nak gi sana b4 pindah balik semenanjung...