Friday, September 09, 2005
sepatutnya sekarang aku di kampung,bercuti!!!sekarang mid-term break...tapi aku dah ada di uitm hari ini...huhu!!!banyak kerja yang belum dibereskan,deadline project paper hari isnin....so,nak tak nak kena balik juga.....assignment ada 3 lagi belum berusik.....ada test lagi isnin ni.....waaaaa,isk isk!!!melepaskan tensen sebentar kat sini,surf internet,check e-mel,update blog.....dlm masa yg sama cari kes kat lexisnexis.......
pedih bebola mata ku menatap skrin pc....aku pandang sekeliling,library ni seperti hari2 biasa,sibuk dgn student....biarpun skang ni tengah cuti....agaknya budak lain pun banyak keje jugak,like me!!aku bersandar di kerusi,mengeliat sedikit...lenguh nya.....mata hitam jeli ku cepat menangkap satu susuk tubuh di hadapanku....dia kusyuk mengadap pc,sekali sekala menulis sesuatu....dia!!!ya,aku tak salah memang dia!!!bibir merah samarku tersenyum.....terubat sikit tensen aku ni bila nampak dia.....tekun nampaknya dia,tak peduli orang sekeliling langsung....seperti biasa dia berbaju kemeja biru..selalu sangat pakai baju biru,agaknya dia ada 10 baju biru!!!aku juga berbaju kurung biru.....bersandinglah hari ni ye!!!!
aku selalu nampak dia di library....macam dlm iklan syampoo pulak........ralit memerhatikan dia, aku toleh jam tangan dah pukul 12.35 tgh...patutla perut ku menyanyi,lapar rupanya..aku menepuk pipi sendiri berkali2..".ayu,datang sini nak belajar,bukan nak......" aku gosok mata,paksa mata ku memandang skrin pc...tapi tulang belakang ku degil,memaksa tengkok ku menoleh ke sudut depan kanan ku....dia menoleh sekilas memandangku,senyum secubit cuma utk aku(aku rasa la).....aku terpana sebentar..tiada reaksi dari aku(terkejut ma!).....dia kembali mengadap pc....seminit kemudian dia mengemaskan buku,bangun dan hilang dari pandanagan mata aku.....mata bulat jeli ku mengekori dia......
bagus juga dia pergi,kalau tak tak sudah kerja aku disini!!!!


this is the real SAKURA TREE.....aku berangan-angan mahu picnic disini bersama si jantung hati.....siapa jantung hati ku?aku sendiri belum tau siapa....mungkin kah dia?termakbul kah impian itu menjadi realiti?.....

 
posted by ayu at 9/09/2005, |

0 Comments: